<3 Middag med mums. Besiktning av gamla lägenheten

[15 februari 2007]

Visst hatar man när man råkat ta bort en massa text som man skrivit.. Lyckades just nu jag. Men ska försöka återskapa denna text nu ;)

Alla hjärtans dag (14 feb, för de som inte kommer ihåg :P)
Vi hade sen innan bestämt att inte köpa något till varanda i år. Dels på grund av våran kyrkråtte-ekonomi men även med tanka på förra året ;). Då hade jag nämligen slitit med att baka en tårta tills R skulle komma hem och köpt nåt grej (kommer inte ihåg vad nu ;) ). Till min förvåning ser jag även att han också har köpt en tårta och blommor och annat. Så där stod vi, med två tårtor... Så för att förhindra detta så sa vi att vi endast skulle ha lite mysigt med middag och efterätt + lite nam nam.

Jag var som vanligt jordens mest erfarna tidsoptimist och kom hem 17.30 med maten som jag hade tänkt tillaga mm. Men till min och kanske eran förvåning, hann jag trots detta att rota fram massa ljus och tända dem, duka, röja undan grejer lite här och där, byta om, ge min lilla bebis anti-gnällmedel i form av smörgåsrån osv. C var otroligt gnällig vilket gjorde saken ännu lite besvärligare! Var nog rätt trött och ville ha mammas uppmärksamhet då!
Behöver jag nämna att R trots detta hade köpt en liten chokladask till mig ;)!!

Middagen bestod av
fläskfilé med ugnstekta grönsaker och tsatziki och efterätten av panna cotta med smak av vit choklad och hallon. Du kan hitta recepten under kategorin Mat & Recept. Eller klicka på rätterna "ovan".

   
Foto: vnikka

Idag har det varit en lugn dag. På förmiddagen var det dags för besiktning av den gamla lägenheten som vi flyttade ur i december. Hade lite smått ångest över det eftersom vårat mittenben på dubbelsängen har gjort ett rätt fint och skapligt hål. Eller hål, ser mera ut som om det är någon som gått loss med en hålslagare i golvmattan. Men golvet där är rätt kasst sen innan så no bad feelings, om man säger så.

Besiktningen var kl 11. Mitt i Cs sovtid så jag åkte hemifrån lite tidigare så han kunde sova en stund i bilen. kom väl dit en halvtimme innan och det var ju rätt bra, för ca 5-10 min efter att jag kommit så knackar det på dörren. Då var det "besiktningsgubben" som var tidig, eftersom han besiktigat en annan lägenhet i samma hus. Våra gamla grannar skulle även de flytta till nästan samma område som oss.
Han besiktigare lägenheten och det blev inga anmärkningar som vi skulle åtgärda. Snacka om skönt! Förmodligen för att lägenheten är i sämsta standard som finns - nästan. Ett riktigt råtthål, men ett charmigt sådant ;).
På vägen hem tog vi en liten längre stäcka så att C kunde sova lite längre!

Hemma har vi egentligen inte gjort ett skit. Lagt upp lite recept på bloggen, snackat i telefonen, lekt med C, matat C å så vidare. Snart kommer R hem och då blir det käk. Som vanligt har jag inte förberett nåt. När ska jag bli en riktig husmor??

....... Jag måste bara berätta en grej som hände nyss.. Eftersom jag överför rätt mycket bilder från kameran så får sladden oftast sitta kvar i datorn. Och nedanför mig på golvet sitter en liten bebis som stoppar allt i munnen. Plöstligt så kommer det upp ett popupmeddelande som säger att ny en ny maskinvara hittats men inte kunnat identifieras.. Tittar då ner på min lilla bebis och ser då att han sitter med sladden i munnen och tittar lite oskyldigt på mig.. Hahaha, tänk så knäppt det kan bli!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi! Men vad sött!! Så lustigt att popup meddelande kom.. haha... Undrar vad för typ av maskinvara en bebis är? ;-)

Skönt att det gick bra med besiktningen av g:a lghtn! Pinigt om man fått gör om ngt... Kanske rent av betala?

Aaaw... då satt vi båda med varsin chokladask.. hjärtan va? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback