Caesars som 2 år och 1 månad

Nu när jag ändå är inne på Fisrumpan så kan jag ju forsätta spåna lite.

Jag tror att han förstår bra mycket mer än vi tror. Bara att han inte visar det för oss.
Vi hade tex nyss bajskalas här hemma vilket slutade med en dusch av Lillen. Jag kommenderade då honom att titt som tätt sätta sig/ställa sig upp så jag kunde duscha. Vilket han gjorde varje gång jag sa till!! Är inte speciellt van med det. Man brukar få "tjata" bra länge innan det händer något.
Provade även att fråga "var är min glass", "var är din glass" (han fick glass efter sjukhuset). Och då pekade han på den som jag lagt fram åt honom och på den andra när jag frågade om min. Ingen big deal kanske, men för honom brukar vi inte säga din och min, snarare Mammas eller Caesars.

Medan jag ändå är igång kan jag ta en uppdatering vad gäller det pysslet.
Hans grej numera är att räkna. Han räknar det mesta. På hans språk då. Höh, tå, tä, hu-hu, huum, ha-ha, schöö, uh-uh, uio, uuuhu, huh-hu, taav, huh-hu, huh-hu, huh-hu, hah-hah, huh-hu, huh-hu, huh-hu, hu-huuuuu. Han räknar även baklänges från tio.
Han säger teletubbiesarnas namn. Det blir nog lite för svårt att skriva det här hehe. Och om man frågar typ "vilken färg har La La så pekar han på gul. Häromdagen satt han och pusslade och lyssnade på teletubbies i bakrunden. Ibörjan så hoppar de upp och deras namn sägs. Då säger han namnet innan dom säger det på TVn. Utan att ens titta på den?! Ungar är som dom är alltså!!
Och pussel vet vi ju att han gillar. Han kan lägga 40 bitar. Och har lagt det nya alfabetspusslet på 56 bitar, men det tar lite längre tid.

Han har även börjat blir liiiite intreserad av bilar. Och det får man köra med när man ska gå ut. "Ska vi gå till bilen"

Han har även fattat att man ska gå när någon skramlar med nycklar i hallen. Och är det jag, så blir det ett herrans liv.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Menar du att han lägger ett 40-bitars pussel där pusselbitarna liksom sitter ihop i varandra?? WOW!

Postat av: Linda

Han är ju så duktig lilla Caesar. Och det där med "min" och "din"... jag vet INTE om Emilia kan det... för jag har aldrig provat säga så... Vad jag minns!

2008-09-11 @ 20:46:42
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/
Postat av: Linda

... heh, hon vet förstås vad "min" är för ngt (mkt sånt ändå)... men... "din"

2008-09-11 @ 20:47:25
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/
Postat av: veronica

Magdalena: Ja, han har iofs några som är 49 och pyttesmå. De glömde jag. Men 40 utan problem.



Linda: Det kan hon nog. Hon är så duktig din tjej :)

2008-09-11 @ 20:58:52
URL: http://vnikka.blogg.se/
Postat av: Susan

Men jisses...vilken kille på att lägga pussel. klappar händerna

2008-09-12 @ 18:56:25
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Mamman E

Pullan har ett niobitars som hon inte är ett dugg intresserad av.. möjligtvis staplar hon dom på hög.. så eran grabb är ju ett geni!

2008-09-12 @ 21:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback