Tjock

Hjälp, idag har vi fotats på mitt jobb Dagiset. Ungarna var verkligen jätteduktiga. De har däremot varit som uppspedade gaphalsar resten av dagen.

Idag pratade ungarna om att vara tjock.
Nån påpekade snäll att dennes morfar var tjock och en annan att dennes mamma var tjock. På ett helt naturligt språk och inte alls negativt, mer som ett konstaterande. Liksom "min mamma är tjock" nästan lite stolt! Det lät så roligt. Tänk om den mamman hade hört det där ;)....

Nu ska jag ut i regnet och hämta min lilla älskling..

Kommentarer
Postat av: Linda

Höra barnen prata, om olika ämnen - spelar ingen roll om vad - är ju så underbart att höra. Det är kul att hämta på dagis då alla barn är där. De är så söta när de kommer fram och hälsar och pratar. Inte för att jag förstår allt, men... =)



idag ska du vara superglad att du har en bil att brumma i... brrr... och... blött... (hur man nu beskriver väta(?) med ljud)



Kramar!

Postat av: Elin

Håll Skinnet Spänt.. tycker jag du ska lära dina dagisbarn!

2008-10-01 @ 15:26:57
Postat av: Magdalena

Vad härligt =) Tänk om den inställningen kunde hålla i sig hos vuxna också...

2008-10-01 @ 18:39:48
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback