Framsteg

Caesar gör mer framsteg än denna bloggen, det är en sak som är säker. ;)
Nu när jag är inne i denna graviditetssvacka händer det inte mycket (är just nu i v 11 tror jag). Det är sååå trist att känna sig orkeslös och trött och illamående dagarna i ända. Bara längtar tills det ska gå över! För det gör ju det! Jag lever som i en bubbla. Och bubblan är denna unkna lägenhet och Coop.

Eftersom bloggen har kommit att handla mest om Cs framsteg, kan jag ju nu fylla på den listan. Sina barns framsteg är ju guld värda och så känner nog alla föräldrar om sina barn. Att Caesar är lite sen i vissa saker gör det ännu mer värt när han väl kommit på hur man gör/säger.
Om man frågar: "Vad heter du?" Så svarar han Caesar (eller heehaa som han kallar sig själv) och pekar med handflatan på sitt bröst. Frågar man: "vad heter jag?" så säger han det namnet på personen som frågat (om han kan säga det på nåt sätt) osv.

Han har hittills inte sagt Mamma (förutom när han var lite yngre), utan uhm-uuum liksom i halsen. Men idag sa han mamamama rent ut, dock så tar det nog lite tid att vänja bort det andra så det är inget han använder ännu.
Han kan även hjälpa till att duka, om han är på humör!! Oj han har lärt sig ganska mycket under den här veckan som han varit sjuk och hemma från dagis. Det visar ju ganska tydligt att han måste få ha en resursperson på sitt dagis. SÅ HAN OCKSÅ KAN UTVECKLAS!! Vi ska på möte i veckan, så vi får se vad som sägs!


Kommentarer
Postat av: Linda

Duktiga lilla Caesar! Han har väl utvecklats enormt på kort tid? =)



Ja, less på spyor är man allt... Men bilden jag har i huvudet på en ledsen Emilia efter att hon kräkts och ajg själv bara är irriterad känns inte så bra.

Å att Ella sov i sina spyor. Najs lixom.



Skönt att C är helt frisk... när ska de bli immuna på dagissmittor?? ;-)



Ja! Gulliga Elisabeth! Har inte hunnit svara henne på mailet än. Helgen har varit full av trötthet och ickestillasittande framför datorn.

Tallriken blev superfin!



Postat av: Linda

heh.. immun heter det ju, inte immuna... =p

2008-11-10 @ 00:18:38
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback