2:a gången logoped

Japp idag har jag flixat ledigt och ska till logopeden med Caesar.

Vi har ju varit där en gång och det ska bli spännande att höra vad hon säger idag.

Förra gången visste jag ingenting om hur han skulle undersökas. Det började med att vi kom in och vi fick sätta oss på några stolar vid ett bord. Han fick sen pussla ett "knopp-pussel" vilket han gillar. Som tur är! Han fick sen titta på en massa bilder på olika saker, som låg i en väska.
Under tiden så frågade hon lite olika saker om honom. Typ om han har svårt att äta, eller om han jollrade osv. (oops, vilket påminner mig om att jag måste fylla i en blankett... )
Sen provade hon ifall han kunde blåsa, det var tydligen ett steg in i pratets värld (men det kunde han inte då, men förra helgen så blåste han för första gången).

Ungefär sådär såg undersökningen ut. Caesar tyckte det var jättekul att vara där. Hon gav tips på att man skulle förtydliga orden med rörelser så han skulle bli intresserad och föröska få honom att titta på saker man pekar på.
Jag tycker att han blivit lite mer intresserad av ord och han förstår några fler nu (kanske för att vi anstängt oss lite mer, men vi har försökt förut och då har han varit ointresserad). Hann pekar gärna på färger och bokstäver (inte figurer så mkt), så ska man säga vad det är!

Idag skulle hon testa språkförståelsen, och ja, det kunde man visst på så små barn ;). Ska bli kul att höra vad hon kommer fram till!

Kommentarer
Postat av: Linda

det går ju framåt =D. Skönt att ni fått hjälp, så att ditt mammahjärta inte behöver oroa sig.

Har en bloggpolare som använt sig av tecken ända sedan hennes tjej var bebbe. det kanske är bra!

Postat av: Jenniien

Har inte hängt emd riktigt nu ett tag, varför går ni dit? Hur kommer det sig?

2008-05-14 @ 16:03:14
URL: http://Http://metrobloggen.se/jenniien

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback