Spontan middag på restaurang

Varenda dag jag har lämnat C på dagis den här veckan, har jag tänkt att lägga mig och vila. I måndags och tisdags var jag ju dålig (och tisdagen var även C hemma), onsdagen var jag ledig, men fortfarande lite bubblig i kulan, idag hade jag fått smak på hemmalivet så jag struntade medvetet i att åka (har bara föreläsning mellan 9.30-12 oftast). Ibland blir det sådär.. Har missat väldigt få föreläsningar sen jag började efter mammaledigheten, så lite skolk (från lektioner som jag dessutom kan innehållet rätt bra ändå) kan jag väl få vara värd!

I alla fall... Så hade jag tänkt lägga mig och vila och idag lade jag mig äntligen för att läsa/sova lite. Detta slutar med att jag upptäcker att jag råkat börja läsa min bok för långt bak, hade alltså satt in bokmärket lite fel när jag varit trött (och dessutom läst några sidor igår, utan att märka det. Tyckte iofs att det var lite konstigt). Så jag ägnar lite tid åt det och tänkte bara vila lite och somnar i 20 minuter och är ännu tröttare.. Dags att gå upp för Caesar skulle hämtas om 12 min (hade stallt klockan).

Hastade iväg till dagis och samlade ihop alla prylar och gick hemåt igen. Brukar ta lite längre tid att gå hemåt, för då får han gå själv oftast. Efter lite mellis drog vi sen till täby C och som vanligt hittade jag lite prylar.. :-O

image407
Detta är ett av inköpen (stulen från hm.se). Hittade även en typ tunika, svart cardigan och en mössa och en tröja till Caesar. Kommer bild imorgon (om jag orkar ta och ladda över till datorn).


Vi mötte upp karln efter att han slutat och beslutade oss hastigt för att käka ute. Så vi rullade iväg till restaurangen och jag tog oxfilé med rostade grönsaker och aioli. Caesar fick pannkaka, det brukar gå ner smidigt! :) Mysigt och gosigt att äta middag med sina favoritkillar :).

image411
Mumsimums :)

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag tycker oxå det är så himla mysigt att käka middag ute med grabbarna! Vi gör det ibland på fredagar när man inte riktigt har lust att laga mat. Kanske ska man göra det imorrn? =P

Postat av: Susan

Va mys att äta ute=)

Kul med nya inköp också så klart=)
Kram

2008-02-14 @ 22:37:59
URL: http://eliottsmamma.blogg.se
Postat av: Linda

Självklart är du värd att få koppla av lite! Du har ju varit värsta myran sen du började plugget. =)

vilken mysig kväll ni fick tillsammans. =)

2008-02-15 @ 14:16:02
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback