Upprymd

När jag kom hem var det ingen hemma. Bebis och karl hade stuckit iväg till hans jobb för att lämna nycklarna. Kändes helt knäppt att komma hem utan att nån var hemma. Det första jag kom att tänka på att göra, var att städa. Så jag grejade runt lite, lät toadörren stå öppen och öppnade balkongdörren. Grejer som vi ibland håller stängda pga Caesar ;)!

Träffade även (i skolan alltså) på en gammal kursare från en biokemikurs jag gick då jag var gravid. Hon var också gravid då och skulle få nån månad senare än mig. Kul, så vi bestämde att vi skulle luncha på skolan på torsdag.

... Och jag är så glad över min nya dator!!! Den är så fin och läcker. Windows Vista och nyaste allt. Ska installera Office 2007 på den snart också (när jag orkar då!!). Har ingen MSN messenger på den ännu heller. Får fixa det senare.

Ikväll blir det plugga av.... Visst låter det ambitiöst, kan ju höra av mig imorgon om hur det verkligen blev ;).
Just nu känner jag mest att utbyta lite bebiserfarenheter med nån. Man sitter i skolan och snackar om saker som inte handlar om barn. Som "ny"bliven mamma känner man mest för att snacka om ungar. Jag har blivit det jag trodde att jag aldrig skulle bli! Men jag kan inte hjälpa det, det är ju så jävla underbart.

Funderade faktiskt på vad man faktiskt pratar om, när man inte pratar om barn alltså. En normal konversation. Satt med några kursare på lunchen och snackade. Vad pratade vi om?? Hmm böcker och filmer.. Gamla kurser och upplägget av våran kurs typ. Om att bo i korridior och sånt annat. Det man snackar om är egentligen bara erfarenheter. Tänk om man inte tittar på film, eller läser böcker, eller har rest nånstans. Vad ska man då prata om? Äh, finns nog massor.. Måste nog skaffa mig ett intresse?!

Kommentarer
Postat av: Mamzi

Skönt att allt funkar så bra nu.. Joo.. en grej, Musses fader har köpt en ny skrivare..(eller rättare sagt Musse fixade det :))nu undrar han om nån vill ha hans gamla.. den är nog inte ens ett år gammal, en bläckstråleskrivare. Är ni i behov av en?.. Det blir gratis alltså.. Kramis

2007-09-03 @ 16:54:42
Postat av: Susan

Haha...jadu....vad pratar man om då?? Har f*n glömt. Det är ju bara bebis/barn prat nu för tiden=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback