Märkvärdig dag idag!!!!

Älsklingen kom hem, vi fick sova hela natten, fick även vakna kl 6. Snällt av våran bebis va :).
Har just kommit hem från jobbet nu.

Ville bara säga GRATTIS
PUMAN!!!! Min kära vän fyller ju faktiskt år idag.
Dagen till ära vill jag faktiskt berätta lite om denna underbara människa!

Vi möttes för första gången då vi var smärta kvinnor utan bristningar och blåa ringar runt ögonen. Vi hade både sökt oss till Island som slavande Au Pairflickor. Puman hade tagit över efter en annan svensk tjej som jag kände lite. Den andra tjejen stannade bara några månader (för hon ville visst hem till sin pojkvän och göra barn)! Puman tog som sagt över hennes jobb som gick ut på att passa lilla KM dagtid och även den lite större dagistjejen Signý (stavade hon så?). Vi träffades första gången på en kurs i Isländska för skandinaver. Totalt tokig språklärare haha. Det var en lite halvlånghårig puma som satt lite försynt i "klassrummet". Ärligt talat kommer jag inte alls ihåg alla detaljer, men det slutade i alla fall med att vi snackade och bestämde dejt! Men det blev inte bara en dejt ;). Vi blev bundisar för livet. Vi drog runt på stan, åke och badade (Island har ju så fräscha badhus med utomhuspooler och bubbelpooler), åkte och shoppade med lilla KM med mycket mer!

Jag måste ju berätta en alldeles särskilt rolig händelse som hände då vi var på kalaset en gång. Vi var hemma hos en bekant til mig som bodde i ett typ studentkorridor på flera våningar. Köket var längst ner, och vårat party var högst upp nästan. Vi fick för oss att vi skulle ta och göra lite mackor. Vägen ner gick bra, men upp gick det mer långsamt. Puman fick nämligen för sig att hon inte kunde gå upp för trappan, utan var tvungen att krypa upp. Men att krypa med en macka var inte det lättaste. Därför lade hon mackan på ett trappsteg, sen kröp hon en bit, sen flyttade hon upp mackan, osv. När hon nästan är uppe var det nån taskig jävel som snodde hennes macka (hrrm). Oh my god! Nä det blev en lyckad kväll, vad som hände mer är dock hemligt ;)!

Så ännu en gång.. Grattis PUMAN! I LAAAAAV YOOOUUU!!

Kommentarer
Postat av: Susan

Härligt med underbara vänner.

Postat av: Puman

Åhh.. vad du är gullig.. å jag är så glad att du inte skrev ngt om fortsättningen:) När man kan kalla händelsen för preskiberad??

2007-05-07 @ 09:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback