Fan...

Jag har kanske glömt att berätta att jag kan vara sådär lite huslig av mig ibland?! Släpade fram en stor mängd köttfärs från frysen och tänkte göra en stoor köttfärslimpa. Men det blev lite väl mycket så jag delade upp den i två omgångar. Gjorde en till middag till oss alla inkl. lilla herr C. Blev gott som fan. Efter alla kvällsbestyr gjorde jag iordning den andra och kastade in i ugnen. Hällde på lite buljong efter halva tiden och så var det bara att vänta tills klockan skulle ringa och säga att den var färdig. Klockan ringde, men eftersom jag hade stallt den på 55 min, tänkte jag låta den stå 5 min till.... Bara det att de där 5 min kanske blev 30 min... Shit, fan.. Satt här vid datorn och kollade runt och halvglodde samtidigt på semifinalen i schlager, när det börjar lukta lite osigt här hemma. Det var då jag kom på att jag förmodligen hade en liten förkolnad bit i ugnen. Visste inte att köttfärslimpor kunde krympa så mycket... Men trots detta ser den fortfarande ätbar ut inuti. Är kanske lite väl knaprig utan på :/

Kommentarer
Postat av: Linda

naw... gumman.... =/
den var säkert god ändå, innanför det där svarta...

kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback