Dophelgen

Fullt ös medvetslös! Så har det varit i helgen. Sitter nu hemma hos morsan och surfar lite. Åkte ju iväg på dop och satt och harvade i bilen drygt 40 mil på lördagen. Stannade efter halva vägen och plockade upp Helena och Lucas. Snacka om att vi fick packa bra för att få in hennes Emmaljunga kombi (barnvagn) och min Teutonia! PLUS packning! Allt sammans i våran lilla A4:a kombi. Dom är ju inte direkt kända för att ha stort bagageutrymme.
Vi kom fram preciiis i tid. Några minuter i två plockade vi ur bebbarna och genade över gräsmattan med ungarna i famnen. Pust.

Dopet var jättefint och Emil var jättesnäll heeela tiden. Alla barn var verkligen snälla och de var inte få! Caesar körde sin öh, öh, öh serenad i kyrkan vid väl valda tillfällen. Men det verkade som om de andra tyckte det var gulligt?! ;)

Vi stannade kvar över natten och det var totalt 5 barn som sov hemma hos mamman Marie. Plus en dog och alla föräldrar till barnen ;). Milio (2 år), Caesar (10 mån), Vincent (5 mån), Emil (5 mån) och Lucas (3 mån). Ungar överallt! Så mysigt. På kvällen då barnen hade somnat, ja förutom lille Lucas då, tog vi oss lite vin och käkade grillat! Jättemysigt och vi snackade om gamla och nya tider. Tänk att nästan alla vi i gamla gänget har fått barn! Vem trodde att "hororna på Kate's" skulle yngla av sig ;).

Vi begav oss hemåt på söndagen. Packade in alla våra grejer en ytterligare gång, pust! Körde hem Helena och åkte hem till morsan, där jag är nu. Caesar håller på att röja runt och kolla läget nu. Vi kom ju hem rätt sent igår och när jag skulle natta honom här var han alldeles uppspelt och grejade runt. Till sist somnade han och även jag, så jag hann knappt prata med mamma haha. Nu är hon på jobbet och jag ska iväg och träffa Helena en sväng. Vi tänkte dra till köpcentrummet Marieberg här och shoppa loss lite ;). (inte för att jag har några pengar hehe). Ska ge C gröt så han får sova en snabbis.

Kommentarer
Postat av: Susan

Vilken mysig helg ni har haft=)

Postat av: Linda

värsta sjyssta helgen. =)
Låter som att ni verkligen har haft det mysigt =D

2007-05-14 @ 20:37:58
URL: http://www.asiatica81.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback