10 månaderskontroll

Ja då var Caesar besiktigad och godkänd :). Morgonen var lite rörig idag! Han vaknade redan 5.15 och var såklart väldigt pigg och alert. En trött mamma och pappa var visst också tvugna att vakna då.. Jag gick upp och snodde ihop lite välling och tänkte att den skulle ha lite sövande effekt. Vet inte vad jag tänkte på!
Men icke, Al Qaidabebisen träffe fram och vägrade att sova. Somnade som tur var tillsist efter lite kryp och bus. Vaknade närmare kl 8.30 vilket var perfekt. Tänkte lufta den lilla bebisstjärten och tog av blöjan och jag hann inte mer än in på toa så hade han gjort både Nr 1 och Nr 2 på golvet i vardagsrummet. Bara att duscha av och samtidigt ta en dusch själv. Flöt på rätt bra sen.

Han är nu 76 cm och väger 9765 g med huvudofång på 47,5. Högst normal baby. I think!
Nyfiken som jag är så frågade jag ju såklart vad de främst kollar efter. Verkade som om de mest kollar hur han utvecklats. Hon frågade ifall han stallde sig upp mot saker och går utmed kanter. Om han säger nåt ord osv. Han har ibland kört lite med mamamamama och man hör ibland hur han babblar. Satt igår och pratade med nån leksak. Lät så kul ;). Hon kände väl lite också på magen och i ljumskarna, undersökte huvudet och kollade så fontanellen växt ihop som den skulle.

Man kan tydligt se på hans viktkurva att han har en sk "amningspuckel". Han växte riktigt fort i början och börjar ju räta ut sig och ställa in sig på sin egen kurva. Ska försöka hitta nån sida där man kan fylla i,,

Kommentarer
Postat av: Jenniien

Vigloth bara fortsätetr växa i nästan samma takt han ju! undrar vart det komemr sluta, snart växer han väl om mig:S hehe

Postat av: LIndha

jaha.. detä r bara min lilla kille som är en riktig tungviktare.. haha... 10.4 kilo minsann.. och inte längre än 73 cm..
=)

2007-05-23 @ 17:48:53
URL: http://livan.blogsite.se
Postat av: Linda

Vilken kille du har =)
Sköter sig perfekt! =DD
Pampers har en plottrig sida där man kan fylla i kurvorna och se om allt "stämmer".
KRAMAR

2007-05-23 @ 20:54:46
URL: http://www.asiatica81.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback