Begravning

Det har varit mycket nu med jobbet. Var och fick delegering så jag kan ge medicin i onsdags. Shit, det var ju igår!! Å sen på kontoret för att snacka lite med chefen! Undertiden var Cs farbror barnvakt. Det hade gått jättebra! Han har ju inte passat så små barn förut. så nu ska jag jobba för första gången på söndag!

Jag häromdagen var jag på min första begravning. Det var Rs farmors gubbe som begravdes. Det var en lustig känsla... Begravningen hölls i en annan stad så vi startade runt 8 härifrån. Resan dit gick bra. Körde dock fel en gång, så vi fick stanna till vid en infokarta och checka läget! Nä vi kom dit, jagade vi runt på en micro, de var jättesnälla och vi fick hjälp med allt! C var ju tvungen att äta innan begravningen började, kl 12. Det gick bra, fick dock stressa lite på slutet. Men vi hann in i tid! Det var min första begravning så jag var inte förberedd på att jag skulle bli så ledsen som jag faktiskt blev. Som tur var så höll R i C.
C var jättesnäll hela tiden och småsnackade lite med sina leksaker ibland ;)!

När vi skulle gå fram och säga farväl, hade vi varsinn ros och jag gav R hans. Smarta han höll rosen precis framför en viss klåfingrig lite kille som då krampaktigt höll rosen!!! Var lagom trevligt att stå mitt framför kistan och folket, och bända loss bebisfingrarna från rosen (och nej det fanns inga taggar ;) ).

Ja, förutom denna lilla incident, gick allt utomordentligt bra! Jojust, kan ju nämna att jag totalt glömde bort att både bocka och niga. Såg inte vad de närmast anhöriga gjorde heller!! Trevliga familjen va. Men det var tydligen ingen fara, för han fick så mkt beröm efteråt. Personligen tror jag även att Lasse skulle ha velat ha det så familjärt som det var!

Efteråt åkte vi hem till Rs farmor, där det bjöds på mat och dryck i hääärliga mängder!! Åt världens godaste smörgåtårta! Ja såklart är allt somvanligt mkt gott hemma hos Rs farmor. Hon är en riktig matgumma hon ;)! Caesar kastade in handduken efter ett tag och jag gick upp och lade honom. Han sov hur länge som helst sen. Behöver jag nämna att han var dagens samtalsämne ;)...


Kommentarer
Postat av: Linda

Mitt i allt de tråkiga så är det väldigt trevlig på begravningsfikorna.
Låter skönt att allt gick så bra som det gick. =)
C är allt en riktig guldklimp.

Kanske ingen bockade eller neg? Det är ju inte alltid man gör det. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback