8-månaders kontroll

Dagen börjades med en sovmorgon till halv 9. Mm men det är inte så glamoröst som man kan tro ;)!! Var uppe och gjorde välling vid 6-tiden ;).... Vi hade tid till kontrollen på BVC kl 10 (eller?). Strax innan nio ringer R och undrar om jag undrar var bilnyckeln är... Nää?! Han hade fått med sig den till jobbet och sa att han var påväg hem. Ah tur det. Hade absolut inte hunnit dit.
Jag kastade i C lite gröt och tog på kläderna. R kom hem med nycklen och vi åkte iväg, jag och Caesar till BVC och pappan till pendeltåget. Jag kom dit i tid trots att jag fick snurra lite efter parkering.
Satt där i väntrummet och det kom förvånadsvärt många mammor och barn dit. Efter 15-20 min (efter bestämd tid) kikar min BVC sköterska in i rummet och jag frågar då om nån säger till mig, eller om jag ska vänta nån annanstans. Har ju inte haft samma BVC hela tiden, eftersom vi flyttade för ett tag sen. Hmm nää, det måste blivit nåt fel sa hon då, men kom in så tittar vi. Hmm tänker jag. Jag är helt säker på att hon skrivit 19/3 kl 10.00. Hon skriver alltid en lapp och sätter in det med hälsokortet. Så jag vet att hon har skrivit - jag visar lappen. Hon kollar i datorn och ser att tiden var kl 13 istället. Att hon måste ha skrivit fel på lappen. Men hon går med på att ta undersökningen direkt. Det var ju öppen mottagning just vid den här tiden. 8-mån kontrollen tar ju inte så lång tid tydligen.

Hon började med att kolla hur han reagerar på leksaker och hur synen är. Hon för en pinne fram och tillbaka som ett kors. Caesar kollar efter den och sträcker sig efter den såklart ;). När hon håller den framför, tar han den och stoppar den i munnen ;)... Var annars. Har inte den här bebisen alltid nåt i munnen?!?! Hon säger att han gör precis som han ska. Tittar till och med rakt upp på leksaken, vilket annars var den vinkeln bebisarna slutar titta. Vi mäter, väger och tar sedan "hattmåttet". Han är 75 cm lång, väger 9585 g och har huvudmåttet 46,2 cm.
Han hade inte gått upp så mycket som jag tänkt mig, men han är ju heller aldrig still. Förutom när han sitter och grejar med nån leksak. Men han sitter ju alltid på golvet så det går nog åt nån kalori då med ;).

Jaja nog om det. Svängde förbi jobbet för att se om chefen var där. Har planer på att jobba i påsk och tänkte kolla när det behövdes. För behövs vet jag att det gör ;). Men hon var inte där, så det får vänta. Trist att jobba, men vi har inga planer och vi behöver pengarna.

Caesar har därmed fått allt förskjutet idag så han somnade sent på förmiddagen vilket ledde till försenad lunch och tidigt mellanmål. Sen på eftermiddagen ville han inte alls sova :/. Så han ligger och sover nu. Det hade varit rent utsagt taskigt att hålla honom vaken ända till 19-19.30. Han kan inte somna för tidigt för då blir det en vääldigt tidig morgon imorgon. Och det orkar inte mammor och pappor med!!
Hemmafrun har varit duktig och stallt in en lasagne i ungen nu. Direkt från frysen! Ja vem sa att standarden var hög ;).

Nu ska jag gå in och skaka liv i min bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback