Macho bebis

image318
Foto: vnikka

Ja han har blivit lite tuffare nu. Släpper lite när han står upp, men balansen är inte så bra ännu så han står inte mer än några sekunder ;). Han går hej vilt runt varadagsrumsbordet och soffan (självklart även mikron, skåpluckor, ugn mm.). Kan släppa en sak och ta tag i en annan längre bort när han vill ta sig nånstans. Dock går eller står han inte ännu på långa vägar ;). Gillar däremot inte att gå med gåvagnen och helst inte när vi håller i honom ;). Det är som "kan själv"-stadiet redan har tjuvstartat. Han har aktivt börja rota i lådorna nu också. Drar ut dem och kastar ut vad som finns i. Vi kan inte säkra dem på något smidigt sätt så jag har möblerat om lite, så det ligger grejer som han inte kan skada sig på i lådorna som han når. Lilla mr Klåfinger.. ;)



Jo och angående sovandet så är det kanon nu igen. Han sover hela nätterna. Så har jag märkt att han får svårt att somna själv i sin säng på eftermiddagen, om han vilar med mig i våran säng på förmiddagen. Skumt, men så är det. Det går dock bra om jag sover i min säng och han i sin (de står knappt en meter ifrån varandra).
Han vilar just nu, men jag tog ingen förmiddastupplur. Tänkte hinna göra något också ;).

Vi tänkte faktiskt testa
Nickis äventyrslek idag. Det ligger inte alls lång bort och det kostar inget för C eftersom han inte kan gå ännu. Annars skulle det kosta 50 spänn för barn under 95 cm i 1½ timme.

Kommentarer
Postat av: Linda

Å, provade ni Nickis? =)
Hur var plejset?
Å vet du vad, E släppte taget idag, men bara några få fjuttiga sekunder. Sedan tog hon t ag i soffan igen, eller satte sig ner.
Jag blev alldeles tårögd. Blir så jälva glad att jag nästan gråter. Haha!
Underbart att C kan sova på nätterna igen. Idag fattar jag inte att jag kunde gå upp mitt i natten för att amma. Pust. Hur orkade jag? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback