Bebiskäk - Torsk med potatis och morötter

  
foto: vnikka

Ja som jag sa tidigare så gjorde jag ju för en gångs skull hemlagat krubb till C idag.
Orkar nog inte slänga ut ett recept men kan ju berätta i stora drag..

Kokade ett gäng potatisar så det även skulle räcka till mig och till matlåda. Tinade upp ett fiskblock och kokade dem 8-10 min med skivade morötter. Kokade även andra morötter separat som jag skulle mosa i babymaten. Kokade dem lite längre.
Använde fisk/morotsspadet till att göra en sås till mig.
Mosade sen potatisen och fisken och pressade de kokta morötterna genom en vitlökspress (mkt användbart). Hällde på lite flytande margarin och lite mjölk för konsistensens skull.

Räckte även till tre omgångar som jag la i frysen. Hade dock inte i smör och mjölk i de frysta, det kan man ha i när man tinat upp maten och ska servera..

Mkt mumsigt blev det också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback