Spykalas

Förutom lite räserbajs under dagen trodde jag att min lilla bebis hade piggat på sig lite och blivit bättre!!! Men så fel man kan ha...
Efter lunchen åkte vi och shoppade lite i Täby Centrum (köpcentrum). Vi var inne i några affärer sen tänkte jag ge C lite mellanmål. Det gick rätt bra till en början, sen började han truga lite. Slutade då att mata och strax efter spyr han värsta kaskadspyan, ungefär som den i förrgår.. Matade honom i vagnen också.. Men som tur är brukar jag alltid ha en filt eller ett täcke som han sitter på så det bromsade vagnen från att blir totalt nerspydd. Vi var lågt ifrån närmsta toalett och eftersom det var spyor överallt, var det bara att börja torka med de få handdukar vi hade och putsa vagn/golv med våtservetter. Trots detta var han glad, blev ju såklart lite ledsen direkt efter han spytt. Blev nog rätt förvånad själv.

Vi fortsatte shoppingturen trots allt och C sov en stund i vagnen. Han fick vatten men väntade lite med att ge honom något annat! När vi var på väg att gå och käka lite vaknade han igen. Vi letade upp ett bord och när vi hittat ett, känner vi en rätt suspekt lukt från barnvagnens håll. Klart att lillen hade fyllt hela blöjan, med vad behöver jag väl inte säga :/.. Det fanns inget skötbord där vi var och man var tvungen att gå genom hela köpcentrumet med en helt och hållet nerbajsad bebis. Nä vi rullade ut och tur att det var varmt och soligt ute. Synd var ju att jag inte hade några mer ombytesbyxor med mig!! Så han fick sitta i blöjan med strumpor och sockor uppdragna och invirad i en filt! Kunde ju inte ha blöta illaluktande byxor på sig... Efter detta käkade vi sedan upp maten och åkte hem!

Trots allt detta var han ändå glad och pigg! Tur det. Väl hemma så var det dags för mat och han fick bara lite lättsmält gröt. När klockan började närma sig läggdags var han jättetrött och höll nästan på att somna. Såg nästan lite vimmelkantig ut, fast han var jätteglad. Gjorde förresten nr 2 även en gång hemma.
Jag lade honom och han somnade. Vaknade dock 45 min senare och gnällde till. Gick då in och såg att han hade spytt igen. Var ganska blött i sängen eftersom han druckit en del vatten... Mitt lilla hjärta <3. Han var så trött så han knappt märkte att han spytt och jag bytte tröja, kudde och lade en handduk under. Tur att det mesta hade kommit på hans kudde. Jaja, vi får väl se hur natten blir! Fortsätter detta ringer jag och hör med BVC/sjukvårdsupplysningen/Danderyd imorgon..

image186
Foto:vnikka - Caesar utan byxor i vagnen ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

hua.. lilleman.. håller tummar å tår att han är piggare idag då

2007-04-18 @ 08:14:04
Postat av: Susan

Ojdå..hoppas att lillkillen blir frisk snart.

Postat av: Jenniien

uscha, hoppas han mår bättre idag!

2007-04-18 @ 11:18:24
URL: http://jennietarkka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback