Lunch, promenad & TAND

En underbart strålande dag var det igår. Men något kallt ändå!
Caesar vaknade först vid halv 7 - 7, kommer inte ihåg så bra. Fick lite välling och somnade om en pytteliten stund så vi var uppe innan kl 8 i alla fall. R fick sova vidare för han hade suttit upp och gjort tenta halva natten. Var dock inte klar med den utan det var ju en sån där 24h tenta (i mikroekonomi om jag förstått rätt).

Jag fick faktiskt med med mig R till svärmor ;). Rs brorsa med tjej och vovve var även där.
Vi fick pastasallad med kyckling och gott bröd och god ost till. Caesar skulle även han få lite mat samtidigt men det var ju lättare sagt än gjort om man säger så ;). Han var inte ett dugg intresserad av sina pastasnäckor med skinka , utan vovven var ju mkt mer intressant! Fick trots detta i honom rätt mycket mat. Pasco (vovven) var ju även han väldigt hjälpsam och städade efter C och tvättade hans händer ;).
Caesar fick även lite påskpresenter i form av en påskhare (kanin) och en lära-gå-vagn.
Vi stannade dock inte så länge men C hann i kissa på mattan innan vi skulle åka. Suck! ;)

Väl hemma grejade vi lite och fick iordning en hel del. R gjorde klart tentan och sen tog vi alla en promenad. Jag rensade ur frysen på "gammalt" bröd och vi gick ner till sjön. Det finns ett ställe där det alltid brukar vara massa änder men just då fanns det bara två. Kom istället en hel skock fiskmåsar som skrämde iväg de som stod och fiskade lite längre bort oops.. Caesar var halft intresserad av änderna/måsarna. Vi gick lite längs sjön och hittade några fler änder, sothönor och vitkindade gåsar. Eller var det kanadagäss.

Brödet tog i alla fall slut och vi gick sen en sväng till lekparken. Verkar som om jag kommer få bli en lekparksslav för C älskar verkligen att gunga och åka rutchkana mm. Jaja det var en mysigt avslut på en fin dag :)

Uppd. Och ja just det har känt en liten tand i Cs mun. Var lite osäker på ifall det var en tand eller om det var en plastbit som kilat sig in i tandköttet... Nää ok, jag trodde inte på det sistnämna men tanken slog mig. För tanden som tittat upp sitter i överkäken.. Inte framtänderna utan tanden till vänster om framtänderna.
Den är väldigt vass så jag trodde först att det var huggtänderna som kommit upp ;). Har ju alltid sagt att C är en liten vampyrbebis eftersom han är så ljusskänslig och nyser så fort han kommer ut i ljuset.. Precis som sin pappa hahaha...
Verkar som om även den här bebisen kommer få lite tänder :)


8½ månad
Foto: vnikka - Caesar i rutchkanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback