Jodå jag lever

Av lite artighet vore det väl trevligt att meddela att jag lever, eller.
Så mycket drastiska saker har inte hänt, men lite. Gör en "punktlista" eftersom jag inte orkar baka nu ;)

Om sprattelfisken i magen, nr 2 alltså
Vi har varit på ultraljud och jag ska ha runt den 28 maj (är typ i v 21). Vi har fått veta vad det är för en filur därinne så nu kan vi börja att fila lite på namn. Vi ska nämligen ha en lite pojke, såvida inte snoppen växer bort innan barnets föds. Inte så troligt kanske? Vi är glada och har beställt en Caesar, men de verkade vara slut på lagret, vi får se vad det blir.! ;)

Denna lilla pojke har börjat streta och sparka nu, R kände första sparken genom magen under julledigheten.

Jag följer min kost ganska bra och lyckats vänja mig av läskeblask (som kalle alltid sa i kalle-tidningarna). Tallriksmodellen håller och sådär hit och dit....

Om sprattelrumpan utanför magen ;), nr 1 alltså

Caesar börjar säga fler "ord" och känner igen och förstår det mesta. Söt är han i alla fall.. och ilsken ibland ;). Annars pillar han på som vanligt med bokstäver, siffror, pussel, och andra möjliga och omöjliga ting.

Vi har också börjat på en utbildning på autismcentret här i stan. Nu ska vi lära oss allt på 5 ggr. ;)

Caesar har fått en resursperson på dagis. Det är det dock lite.. hmm ja åsikter om. Men ska försöka styra upp det här. Nu kanske han också lär sig nåt på dagis.. Kanske kanske...

Jag då..

Har "läst" ut alla Odd Thomas böcker av Dean Koontz (4 st tror jag det var)
Ja, och allt av Stephenie Meyer såklart (Twilightserien + the host).
Har börjat på böckerna som serien True Blood är baserad på (går på Canal+ tror jag). Första boken heter Dead until dark (vet inte vad den heter på svenska, om det ens har kommit ut här?).

Vi har skaffat ett nytt köksbord (lite kuriosa här hehe)

Just det, våran ansökan om vårdbidrag har blivit beviljad. Men det kanske jag har sagt? Bra som fan är det i alla fall.


Nu ska jag lägga mig på riktigt. Lyssna på lite bok, somna och vakna av att jag fortfarande lyssnar (=får spola tillbaka och försöka komma ihåg vad jag hört sist :P).

Kommentarer
Postat av: Susan

Åh va kul med ett inläg från dig.



Grattis till pojke nummer 2...superskoj=)



Kramar

Postat av: Jenniien

Halvvägs nu då! Känner någon form av skadeglädje att det är över för min del!;) haha! men samtidigt saknar jag magen och sparkarna! Men det går så snabbt så snart är er lilla bebis här! Hur känns det? jag hade svårt att fatta att man skulel få en till, ibland glömde jag nästan att jag var gravid^^

2009-01-15 @ 09:05:28
URL: http://metrobloggen.se/jenniien
Postat av: Magdalena

Kul att höra av dig :-) Grattis till killen! Roligt att ni också får två grabbar :-) Vad duktig du är som lyckas hålla en bra kost! Här går det bara utför :-P

2009-01-15 @ 18:51:58
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback