Carbonara

Hur gör ni eran Pasta Carbonara??

Så här gjorde jag våran Carbonara

Tyvärr så hade jag ingen parmesanost hemma, så jag tog lite vanlig ost istället. Skulle även haft i lite vitlök, men nu är det tyvärr så att jag ska till tandläkaren imorgon. ;) Baconet gick bra att steka, man har fått in snitsen på att andas med munnen i besvärliga miljöer (kan annars må illa i miljöer med matos. Var dock värre under förra graviditeten).

350 g Spaghetti
1 paket bacon
3 äggulor
1/2 dl grädde
Riven ost
Svartpeppar

Hur enkelt som helst!
Koka spaghettin så den blir al dente. Under tiden kan du skära baconet i bitar och steka dem. Blanda baconet med lite riven ost, grädden och äggulorna. Häll sedan röran över den kokta pastan och rör om ordentligt tills den får en krämig konsistens. Krydda med nymalen peppar och riven ost. Passa på att avnjuta direkt innan pastan blir torr.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Jag följer inget recept, men brukar ha i följande: Knaperstekt bacon, Riven parmesan, Ägg-gulor, lite grädde, MYCKET svartpeppar och ibland lite vitlökspulver. Kör bara ner allt i pastan och rör runt, värmer på lite ifall det behövs. Gillar när äggulan delvis är tillagad liksom, men det är ju en smaksak.

Ett tips: Låt gubben steka bacon... Annars kan du lätt bli illamående och få avsmak för maten ;-)

Postat av: Smulan

Undrar ja me... för ja vet inte ens va det är =P

2008-10-23 @ 19:32:22
Postat av: Linda

Jag gör det aldrig.. ;-)

Men mamma brukar bjussa... =D



Nu kan jag inte riktigt säkert... Men persilja, vitlök, bacon, grädde, matvin (rekomm.! =)) och äggula. Å spagge såklart.

2008-10-24 @ 07:20:38
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback