Sommardagis

Snaaaart fyller våran lilla Korv 2 år och äääntligen kan man nästan höra antydan till små ord. Vi har tyck oss höra hej, titta och hejdå. Ah, titta säger han definitvt. Har har även försökt räkna, ett, två, tre. Min lilla bokmal säger inte mamma som alla andra barn ;).

Hans dagis har nu stängt i 3 veckor (4 veckor men han är ledig den sista) och imorse lämnade jag honom på en annan förskola de samarbetar med inom samma företag (privat dagis). En av fröknarna från hans dagis var där och tog emot oss. Korven sprang bara rakt in och började leka. Tittade lite konstigt på en av fröknarna (dig har jag inte sett förut typ!) och började pussla. Lämpligt nog hade de tagit fram pussel som han gillar. Allt går så mycket lättare med pussel alltså.

Det är rätt kul vad barn fixerar sig vid egentligen.. Att de är så olika :)

Kommentarer
Postat av: Susan

Jag har också tänkt på det. Så olika det kan vara. Du ser...nu släpper det lite mer med hans prat.



Måste fråga....när ni sjunger, hemma eller på dagis, sjunger han med då?



Kramizar

Postat av: Jenniien

Kul att han börjar prata=) Vilgoth har börjat härma allt nu asså.. Nästan pinsamt ibland^^ hans faster satt och spelade och sa fuck it! gissa vad han gick runt och sa sen..:S tur han är ledig från dagis!

2008-07-09 @ 09:53:34
URL: http://Http://metrobloggen.se/jenniien
Postat av: Linda

Häääj... J är dryg å säger att om R vill lära sig om tv så kan han kontakta J. =P

J fick en liten utskällning av mig precis... Han lät så jääääävla dryg. J alltså. ;-)

2008-07-09 @ 21:21:58
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback