Lite gaviditetsgrejs

Ska försöka uppdatera om lite "nyheter" nu när jag ändå sitter här.
Äh har inte hänt så mycket ändå.

Var iväg på en förläsning av en dietist och middag med några andra gravida på min MVC (fast i omvänd ordning då, alltså middagen först). Det var första gången jag träffade dem. Jag är ju med i ett projekt som inriktar sig på kost och motion för gravida. Det var intressant, men ändå egentligen inget nytt. Tallriksmodellen och hit och dit. Men det var kul att träffa lite folk.
Såg väl mest ut som en rosslande snörvelhög på grund av min förkylning, men jag lyckades konversera litegrann i alla fall. ;)

Tidigare idag var jag även iväg på min andra träff med barnmorskan. Jag klagade förra gången på att jag var lite trött och det var visst inte bara inbillning, jag hade nämligen en förminskad produktion av sköldkörtelhormon (plus graviditetströttheten då, var däckad varje eftermiddag i början). För att inte tråka ut er kan jag nämna att dessa hormon reglerar ämnesomsättningen, men ni kan läsa mer om det
här. Vissa av er känner nog igen detta ganska bra ;). Så nu ska jag få käka 25 mg Levaxin (hur ofta vet jag inte, har inte hämtat ut dem ännu).

För att späda på lite i det här inlägget visade det sig även att jag inte hade några antikroppar mot röda hund, så jag skulle passa mig lite extra om jag åkte utomlands och stötte på någon med röda hund. Ahapp.. Måste nu komma ihåg att vaccinera mig efter graviditeten. 

Förresten jag är typ i v 17 eller nåt liknande.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hade inte heller någta antikroppar mot röda hund med Ella! Så en månad efter att Lillan var född fick jag vaccinera mig. Å så var det viktigt att tänka på att man inte fick bli gravid inom tre månader.

Just vad man vill när man precis blivit förlöst... =p

Postat av: Johanna

Min hund åt levaxin! :-) Fast en liten dos bara, typ 3 tabletter per dag :-)



Hoppas du blir piggare nu!



Kram!

2008-12-18 @ 00:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback