Loppis

Innan jag går på tillställningar som t.ex. loppmarknader, får jag alltid en förmaning hemifrån om att vi inte behöver fler ljusstakar i mässing eller små förvaringsskrin. Det är ganska bra, annars har jag lätt att spåra ur. Jag tog med mig mamsen, så drog vi en runda till bakluckeloppisen vid Täby Galopp. Den är varje lördag och söndag hela sommaren. Att jag inte kommit dit innan är ett mysterium!


Foto: vnikka


Självklart gjorde jag några fynd också. Ett gäng briotåg och rälsar (kom inte med på bild) 50 kr, en mjuk halsduk för 5 kr, och en vas för 175 kr (tack vare prutning av mamma).


Foto: vnikka


Ibland hittar man något man verkligen fastnar för! Jag fastnade verkligen för denna läckra vas. Funderade lääänge innan jag köpte den, eftersom det inte direkt var loppis-pris för den (och för att jag lovat att inte handla för så mycket). Den passar perfekt i vårat kök (som har grönt kakel).
Kollade lite hur gammal den kunde vara och keramikern (BAY) som gjorde denna var aktiv mellan åren 1930 - 1970. Så någonstans i Väst Tyskland gjordes denna lilla pärla!
Karln var inte något fan av mitt nya fynd dock. ;)


 
Foto: vnikka

Kommentarer
Postat av: Linda

Läcker vas, verkligen annorlunda. =)

Tänk att jag aldrig varit på loppis... typ.

Men jag tror säkert att man kan hitta massor av skojiga grejer. =)

Postat av: Magdalena

Jättecool vas! Gillar färgen. Tyvärr fattar de inte alltid sånt, dessa karlar.

2008-09-01 @ 11:50:19
URL: http://www.magdis.se
Postat av: veronica

Linda: Vi får ta och dra dit en helg nu innan de stänger :)



Magdalena: Ja färgen är ju störtskön!

2008-09-01 @ 11:54:38
URL: http://vnikka.blogg.se/
Postat av: Gnällgubben

Hej Vnikka.

Kul att du gillade vår vas...(eller mammas vas närmare bestämt).

Håller med att det kanske inte var "loppispris" men vi vill gärna se vårt lilla bord som "kvalitétsloppis" där vi säljer våra gamla saker till ett bra och rimligt pris men ändå inte ger bort dem. Om vädret håller i sig tänker vi nog ge Bakluppeloppisen en chans till för att fortsätta rensa ur våra gömmor (och våra föräldrars). Eftersom mina bor i Småland så kan det innebära möjligheten att fynda fint gammalt glas på Täby galopp!

Väl mött i så fall

(Ps den lilla vita fläcken på vasen är inte en nagg utan en färgfläck med min fars fingeravtryck från ett tillfälle när han klanatade till det under målning..Ds)

Mvh Gnällgubben (i hatten) med fru.



2008-09-01 @ 19:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback