Datahaveri

Joo, det blev en tur till Linköping idag trots allt! Men just nu har jag inte värst vidare stor lust att berätta om det!!

Efter att vi kommit hem, nattade vi lillen och jag satte mig framför burken (som inte är någon burk) för att kolla läget och skriva lite i bloggen osv. Sitter och surfar lite som finast, när min lilla dator plötsligt bara svartnar!! Ja, bara svartnar, "duck" sa det... Jag provar att trycka på "startknappen", ja ni vet den där on-knappen, men absolut inget händer!! Shit.. Men den har inte varnat för batteriet, så det kan inte vara det!! Provar att ta ut batteriet och sätta i det igen. Men absolut inget händer. Snacka om dö sill. 

Jag och R får en snilleidé om att vi ska prova hårddisken i hans dator för att se om den fungerar. Men hårddisken sitter i ett "extrahölj" som vi inte hittar nån skruvmejsel till så vi får inte upp den. Istället lyckas jag ha den i golvet. Får hoppas att det inte hände nåt med den. Tänk alla bilder man har på sin lilla bebis..... Bara borta sådär. Man har ju vissa här och i bilddagboken med de är ju förminskade, kommer aldrig bli lika bra vid framkallning som originalen. Jag har i flera veckor nu gått och sagt att jag måste göra en backup på bilderna ifall det skulle hända nåt. Och va fan gjorde jag det inte för kan man tänka då!!!

Jaja, vi kollar på HPs supporthemsida och läser att man ska ta bort batteriet och sätta i adaptern för att sedan prova att starta. Sen ska man ta bort minnet och prova att starta, men min dator är som en dött djur där den står. Inte ens ett litet surrande. Vi läser oss till att man kan prova att byta ut adaptern och batteriet... Men vad kostar inte det :/. Jaja man har väl inte så mkt val. Man kan ju lämna in den nånstans. Men då är det inte säkert att det blir fixat och då kostar det bara pengar. Och pengar är nåt vi verkligen inte har!

SUCK OCH STÖN... Jag får alltså inte igång min dator. Jag tror och hoppas dock att hårddisken fortfarande ska funger, va fan skulle man in och pilla på den för.! SUCK!

Jaja, nikan ju gissa hur glad jag är nu! INTE så glad.

Måste ju även berätta en komisk grej när jag ändå håller på i kategorin katastrof!
Rs farmor brukar alltid ge oss en massa saker och denna gång kom vi hem med en bautakasse med potatis. När vi tar ut den ur bilen och ska bära in den så händer det som inte får hända. Botten går sönder. Potatis över hela marken. Hur kul är det när man vill skynda sig in för att bebisen behöver bytas på, han behöver äta och framförallt sova!! Är det inte lite för komiskt så säg.

Så här sitter jag vid Rs dator. Han är gullig och låter mig låna den :). Vi har varsinn hörlur i örat och lyssnar på
www.pandora.com. Det är alltså inte artisten pandora utan en radiostation på internet där man kan välja en artist eller låt så spelar den även låtar som liknar den man sökt på. Rätt fränt faktiskt!!

Ja, det är int emkt att göra nu....

Kommentarer
Postat av: Mamzi

Puss o kram på dej lilla stackare.. Bara hårddisken klarat sej så fixar sej nog det andra.. Vi får hjälpas åt med det ekonomiska.. det löser sej.. Tycker synd om dej just nu, vet ju hur man känner när nåt sånt viktigt pajar.. Kram o försök sova så gott ändå..
Mamzan

2007-02-17 @ 23:49:27
Postat av: Linda

förstår din frustation... oron att veta att allt kan vara förstört skulle fått mig sömnlös, nästan.
piss å skit... önskar att jag kunde komma med ngt råd, men jag är helt tom på den fronten.

kramisar

Postat av: Jennie

Uscha, låter ju inte alls kul!
JAg hoppas det löser sig med datorn och att bilderna finns kvar!!

2007-02-27 @ 08:19:42
URL: http://jennietarkka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback