Möte på BUP

Imorse hade vi tid hos BUP igen. Men den här gången var det jag och Karln som skulle dit.
Vi träffade en neuropsykriatiker och våran barnpsykolog. De frågade tusen frågor om Caesar och om hans uppväxt. Om graviditeten och förlossningen osv. Lite för att få en bild av honom.

Förmodligen så har Caesar inte ännu kommit på att han kan kommunicera med oss via talet ännu. Han "svarar" på frågor. Men han berättar liksom inget för oss. Eller säger vad han vill.
Det är dock något som han börjar komma igång med. Häromdagen hade Karln satt på en blöja på en av teletubbiesarna och den var han jättestolt/road över och ville visa för mig. De tyckte även, utan att sätta en diagnos av nåt sätt, att han var extremt begåvad på den logiska sidan. Vad det blir av honom, får vi dock inte veta förrän vid avstämningssamtalet som är den 9 oktober.

Vi har i alla fall mycket att jobba med nu!


Kommentarer
Postat av: Susan

Ja, han är verkligen otroligt logisk...super duktig=)



Jag tror fortfarande att hans tal släpper då HAN är redo.



Kramar

Postat av: veronica

Susan: Ja det tror jag med. Det är lite på G nu. Men det går tröööögt :)

2008-09-18 @ 21:19:03
URL: http://vnikka.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Det måste vara mycket som snurrar i era huvuden just nu... Men tänk också på att ni känner er son bäst själva, och ni har gjort ett superbra jobb hittills, så slappna av lite ;-)

2008-09-19 @ 09:21:13
URL: http://www.magdis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback