Nattningsrutin

Känner att jag måste följa upp på historien om hur nattningarna går nu när monstret har i- och urklätterbar säng.
Vi gav snabbt upp att han skulle ligga kvar i sängen. Så andra kvällen låg jag bredvid honom och i stort sett tvingade honom att ligga still. Detta funkar nämligen på honom. Provade med att klappa, inte klappa, lägga tillbaka osv osv. Men tillslut måste man visa vad man vill. Kanske inte så att jag tvingar, men jag håller armen över en liten stund så han inte kan resa sig eller klättra ur.

Igår gick det bra, då jag inte behövde hålla i honom utan bara lägga honom typ 2 ggr då han kröp iväg. Tog kanske 30-40 min. Idag behövde jag bara säga lägg dig här och klappa på kudden två-tre ggr och han somnade på typ 20 min. Skönt!! Vi kör med detta ett tag, sen blir nästa steg.. Att gå ut efter att han lagt sig. Jag ser ett ljus i tunneln redan. Låt mig vara lite naiv nu ;).
 
Hur sover era grisar och hur gör ni när ni nattar???


Kommentarer
Postat av: Linda

hehe...

Min lilla kulting får jag hålla fast, faktiskt. Låter så elakt, men efter en halv minut så förstår hon att hon ska ligga stilla.

Är det så att jag inte håller om henne, så tar hon min hand å lägger på sin mage.

Hon ÄR trött, jag måste bara hjälpa henne lite på traven att verkligen inse det.



Ella har lärt sig att ta nappen och somnar lättare själv, tack vare den. =)



kramar!

Postat av: Elin

Hej! Jag blev sporrad av ditt supernanny-tänk så vi provade att lämna Agnes i sängen och sa godnatt och gav en puss. Hon klev bara upp två gånger igår, men man ska ju inte hoppas på för mycket. Hon är däremot en riktig surpuppa på morgonen när hon ska till dagis. suck

2008-06-26 @ 08:36:48
Postat av: vnikka

Fan va gött! Det funkar ju!

2008-06-26 @ 09:43:40
URL: http://vnikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback