Kommer du ihåg.....

Har ju haft lite svårt att bestämma mig/oss om vad vi skulle skriva om i skolan, men nu har vi bestämt oss i alla fall.

Har du någonsin funderat på hur det kommer sig att man kan komma ihåg saker? Hur går det egentligen till?

Vi kommer att skriva om minnet. Det är ju lite neurokemiska processer som sker då man associerar till en sak/lukt/känsla/osv, och det kallas ju minne. Intressant men svårt. Har inte tagit så hårt på detta eftersom vi fick veta att det inte kommer att betygsättas :O. Detta med anledningen till att det är för många som plagierar. Men de vill ändå ha med det som en träning. Detta är ju iofs bara en C-kurs (snäppet över grundnivå).

Koppen är bra lurig alltså!

Kommentarer
Postat av: Mamzi

Oj.. det låter spännande.! Det måste jag få läsa sen.

Postat av: Linda

Inte betygsättas? Då är det ju ingen mening med det. ;-)

Vilken jätte kul ämne! Du får gärna plugga på och berätta sen.

Jag brottas ju varje vår med känslor som gör mig på gränsen till nedstämd... VARFÖR?!! ;-)

2008-02-21 @ 21:59:47
URL: http://www.asiatica81.net/wp_asiatica/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback