Rabalder i köket

Ikväll tyckte Caesar att det var fränt att hoppa över den sista lilla luren runt kl 17. Detta ledde ju såklart till att han var världens tröttaste och gnälligaste bebis. Jaa, jag kan ju börja från början...

Tidigare under dagen hade jag roat mig med att städa badrummet. Det ikluderar ju även såklart utbärning av krypmonstret från badrummet sådär 15 ggr, under pågående golvmoppning. Ja, när badrummet var klart bar jag ut hinken i köket, man vill ju inte klafsa in och hälla ut vattnet när man precis skurat.. Började sen med
maten, började bli lite stressigt att hinna så jag satte på alla plattor. Skar fläskfilén, la i ris. Stod och skalade potatis medan köttet låg och fräste. Gissa om inte Mr Klåfinger lyckas välta ut mopphinken. Suuck. Det bara forsar ut såklart. Han blir lite rädd. Jag springer fram (smart va) och halkar och blir liggande på rygg - i vattnet. När jag halkar lyckas jag även sparka till Caesar lite lätt, så han ramlar framåt - i vattnet på golvet. Stackare! Han blir alldeles livrädd!!
Vattnet kokar för fullt, fläskfilén ligger i stekpannan. Älsklingen kommer hem vid kl sex... Jaa, det är inte det senario man vill ha kvart i sex en fredagkväll.

Kommentarer
Postat av: Lina

Yes, jag kommer att plugga. Hur är det annars då?

Postat av: Anonym

Haha...förlåt att jag skrattar men jag kan nästan se kaoset framför mig som i en film. Tur att all gick bra med er.
Kram

2007-05-25 @ 22:22:44
Postat av: Jenniien

Ujuj, vilket kaos:S

2007-05-26 @ 10:46:44
URL: http://jennietarkka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback