Min dag?

Caesar sover sin fm-tupplur, jag har hunnit duscha, diska och dammsuga. Torka golvet får jag göra sen! När gossen vaknar ska vi ut på en rask promenad på 30 min. Det regnar, men "det finns bara dåliga kläder" som man brukar säga. När vi kommer in sätter jag igång med att laga laxgryta. Vi äter den, läser en bok, sjunger sånger. Det är sen dags för eftermiddagstuppluren. Medan han sover torkar jag golvet och diskar upp efter maten. Han får mellanmål och vi åker och handlar mat till ikväll. När vi kommer hem tar C sin sista powernap medan jag förbereder maten som är klar tills Älsklingen kommer hem!!

Caesar sover, disken står i köket, jag sitter vid datorn. Skräpet hopar sig på golvet. när dammsög vi sist egentligen?? Nä han vaknar slöar vi en stund i soffan.. Men bara några minuter för sen ska min hyperaktiva baby ner på golvet och leka. Jag blir kvar i soffan. Klockan börjar närma sig tolv, kanske dags att göra mat? Värmer på en burk, eller nåt från frysen eftersom jag inte hinner laga nån mat. Diskar bara det som vi använt, resten av berget får vara till "sen". Caesar är snäll och kryper runt och grejar medan jag pratar i telefonen. Vi läser sen en bok och han tar sin tupplur. Jag somnar ev också, annars så sitter jag vid datorn och grejar. När han vaknar får han mellanmål. Börjar sen fundera på kvällsmaten. Har hjärnstillestånd och gör andra saker istället. När C tar sin sista snabblur börjar jag lite snabbt plocka lite i lägenheten. Det måste ju se skapligt ut när Älskling kommer hem! Maten är inte ens påbörjad och lägenheten är i en enda röra och jag är oduschad när Älskling kommer hem.

Gissa vilken dag jag har idag?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha...ojdå.
Kram

2007-05-22 @ 13:04:30
Postat av: Mamzi

Den översta såklart.. fräsch mor o sambo..:)

2007-05-22 @ 13:31:51
Postat av: Jenniien

haha, känne rigen det där på rätt många punkter!!:P Men sånt är livet som mammaledig.. och vadå "ledig"... hmm:P

Postat av: Linda

Det sista kanske? =)

2007-05-22 @ 20:45:51
URL: http://www.asiatica81.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback