Sovvägran och matvägran..

Känner mig lite trött. Har fått vakna minst 10 ggr i natt. Min lille gosse sover oerhört oroligt nu. Han är rätt lätt att få att somna om, men det är såå jobbigt. Inatt var det nog både mage och mun. Han håller ju på och få gaddar!! De har inte kommit upp än, men man kan se den under tandköttet. Han fick alvedon i går eftermiddag och inatt. Efter det sover han mkt bättre. Eller i alla fall några timmar. Men det går verkligen upp och ner. Magen var väldigt uppspänd också och hans fisar stank döden igår och det som kom imorse luktade rutten likhög. Förresten så gör alla hans lass det. Måste ordna fram en privat bajs-papperskorg. Man håller på att avlida så fort man öppnar tunnan. :P

Han har i några dagar i stort sett vägrat att äta. Frukostgröten har funkat ganska bra, vid mellanmålet ges ju oftast nåt gott så det har också gått rätt bra. Men lunch och middag, för att inte tala om vällingen. Han började dock äta igår. Hade ätit med STOR aptit hela dagen (200 ml välling, 2 portioner gröt, en stor burk "burkmat", 125 ml välling + 1 macka med ost och nästan 3 dl potatis med stuvade grönsaker och falukorv + efterätt). Men bara sovit 15 min. Så när jag kom hem från jobbet igår var det bara att ge mellanmål och busa lite i sängen för att sedan vila tillsammans. R hade haft en extremt gnällig bebis, men som dock ätit bra :D, så han var rätt trött i huvudet. C fick även lite alvedon för han var gnällig i alla bemärkelser. Inte så ofta han har fått det. Bara en eller två gånger tidigare. Han hade svårt att somna och låg och vred och vände sig, små klagade lite ibland och låg en stund och ryckte mig i ögonfransen samtidigt som han skrattade. Knäppo bebo! Han gned sig sen väldigt länge i ögonen innan han somade. Vilade en stund jag med men gick upp efter han somnat till ordentligt. Verkade lite uppstressad över något och kunde inte komma till ro riktigt. Lilla älskade bebis.

.. Var just inne och kollade till honom där han ligger och sover. Han har sovit i snart en timme. Smög dit och påvägen till datorn sparkade jag såklart till en leksak rätt hårt, men han vaknade inte. :) Det är standard på kvällen när vi lägger oss. R och jag fnissar alltid för oss själva. C har även en liten speldose-gosedjur som jag drar igång när han ska sova. Brukar lägga den på sängen och den börjar även också alltid - såklart - spela. Att man aldrig kommer ihåg?!

Tänkte ge honom mellis när han vaknar och sedan dra till willys och handla lite. Måste köpa lite nödvändiga prylar som jag just nu glömt. Hm. Måste använda upp alla creme fraiche jag köpt. Har 5 dl + 2,5 dl + 2,5 dl. Kanske även en 2,5:dl-are till. Måste hitta nåt lämpligt recept!

Just det i torsdags kom
Linda och Emilia hit en sväng och vi gick till öppna förskolan bl.a. Mammorna berömde Emilia för sin fina hy och sina fina ögon och tyckte att hon var en stor tjej :). Men vi vet ju redan att hon är hur söt som helst :)... Nu ringde just svärmor och bjöd in oss på lunch 1 april. Trevligt :). Ska ta och göra iordning lite här hemma nu!!

Nä just det. Måste ju berätta att han har tagit sina första krypsteg! Såklart när jag var på jobbet. Man sätter sig upp själv med lätthet och har blivit jätterörlig så nu är det dags att sänka sängen det sista steget. Får pappa göra ikväll tror jag minsann ;)..

41443-165 

Foto: vnikka


Kommentarer
Postat av: Linda

Men oj, vilken period C är i nu. Det är säkert gaddarna som gör honom omöjlig på natten och med maten.
Det är fruktansvärt frustrerande =/
Hoppas de kommer upp snart så han sover bra igen.

Du/ni är ena riktiga creme fraiche:are ;-)

förresten.. han HAR börjat äta bra igen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback