Jobb och helgen

Har inte hunnit nåt känns det som. Fast det har jag nog! Har jobbat fre, lör, sön och R har haft skolarbete så jag har inte ens rört en dator i helgen. Min ligger ju som bekant fortfarande i koma. När ska man få arslet ur och fixa den??
Suck har så mkt jag behöver/behöver göra. Behöver glasögon, handla kläder (har INGET att ha på mig), klippa mig eller i alla fall göra nåt åt håret!!! Vi behöver rensa i förrådet, byta till sommardäck, fixa småfel på bilen, koppla in diskmaskinen. Den vill jag lova lyser med sin frånvaro och står och hånar mig då jag diskar - FÖR HAND då! Sa jag att jag behövde fixa min dator - suuuck!

Ska träna ikväll! Har märkt att jag får hemskt ont i smalbenen om jag kör för hårt! Har jag väl aldrig fått förut?! Jag börjar bli gammal!!! :P Tränar ju med en brutta från mammagruppen och vi har nu börjat gå på medlepass. Sist hamnade vi på medel PULS. Å ni kan ju gissa vilken puls det handlar om. Har förut kört Bas, men det var lika bra att köra på lite när man väl är där. Tur att jag tränar med nån, annars hade jag nog kommit iväg mer sällan!
Jag fattar inte hur en del orkar. Jobba, träna, aldrig ses! Blir bättre sen när älskling är pappaledig!! Då kommer jag hem tidigare om dagarna och vi kommer då ses mer. Tänk min bebis är då över 1 ÅR. Min lilla bebis som var alldeles nyfödd och låg i sin mammas famn. Mamman låg med benen spretandes och var helt knallröd i ansiktet av all kraftansträngning. Blev helt rödprickig i ansiktet efter förlossningen. Man var då botten på sin fysiska kondition! Sen att ligga och spänna sig (nä, jag vet man ska inte spänna sig, men efter 10 timmar är man rätt trött) i mer eller mindre 18 timmar. Hade träningsvärk i flera dagar efteråt! Åh jag vill ha en gravidmage och gå och längta efter den lilla bebisen. Gå och undra. Man var helt euforisk!! Nu sitter man här med en mage som är en storlek större än själva kroppen och en bebis som väger lika mkt som den extra tyngd man bar på som höggravid. Nästan 10 kg. Missta mig inte, han är såklart den finaste, sötaste, gosigaste, smartaste bebis som finns!

Konstigt! Brukar försöka skilja på bebissnack och skitsnack, men skitsnacket hamnar alltid i bebisträsket! Jag erkänner. 90 % av min tankeverksamhet tillfaller min bebis!

Sitter och glor ut genom fönstret och lyssnar på nåt melodifestivalbidrag. Tror att det är Sebastian! Skatorna går här ute och rotar runt i gräset. Undra vad de hittar! (De sa just nu att det var Sebastian med "when the night comes falling" eller nåt liknande). Det är verkligen stålande sol idag. Var ute på promenad 2 h på förmiddagen. Vi har bestämt en tid och plats för promenad på måndagar kl 10. Alla utom en kom, det var kul :). Alltså, det var kul att så många kom och inte att de stannade hemma ;). Imorgon blir det fika/lunch hemma hos Sofias mamma i gruppen. Kul att vi har sparkat oss i arslet och äntligen hittar på lite. De är så gulliga allihopa! Verkligen!!!

Min utsikt:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback