Midsommar 2007

I sista sekund beslutades det att midsommaren skulle firas hemma hos Linda, Johan och Emilia + fler. Vi gjorde oss iordning och drog iväg söderöver. Det var mysigt och fullt med barn. Den yngsta var lilla Ruben på 3 veckor. Självklart snodde han, sovandes, de flestas uppmärksamhet! Vädret var tråkigt så vi höll oss inne och roade varandra. Blev varken blommor eller dans. ;) Det var ingen som orkade egentligen! ;) Men det var kul att se Linda och hennes lilla (stora) mage. Väl hemma nattade vi våran lille och glodde sen på en film som gick på TVn :). Skönt att ta det lugnt och jag kan ju meddela att det var rätt lugnt på vägarna på hemvägen ;).

Caesar var väldigt pigg och glad (om än väääldigt trött) när vi kom dit och kröp runt och härjade. Speciellt roligt var att jaga kissen. Han blir som bekant väldigt arg när han inte kan eller får tag på saker (så envis bebis) så han blev lika irriterad varje gång kissen sprang iväg. Försökte sen få honom att sova. Tog huur lång tid som helst. Men han var jättetrött så han behövde verkligen sova. Han somnade tillslut. Jag var tvungen att ha honom i famnen, gungandes och med hakan/munnen mot hans panna. Man får prova sig fram. Efter luren vaknade han med gråt i halsen, vilket är ett tecken på att han inte sovit så mkt som han borde. Men fick då komma upp ändå. Efter luren var han världens gnälligaste bebis :(. Trist! Men han var lite glad emellanåt i alla fall ;). Vi åkte dock hem rätt tidigt, runt kl 19 eftersom han var så gnällig. I bilen var han knäpptyst (brukar han iofs vara) men gjorde heller inga tendenser till att somna. Väl hemma var han samma gamla bebis igen ;). En väldigt trött sådan. Vaknade nån/några gånger under natten och var ledsen, men somnade om snabbt.


image300

image301
Foto: vnikka


Imorse fick jag sovmorgon och det kändes som jag sovit till elva när klockan bara var halv tio ;). Jag vaknade, busade med Caesar och läste bok för honom och lade honom sedan. Självklart passade även min sambo på att ta en tupplur när jag lagt C så båda mina grabbar sover som vanligt. Men de är söta så det gör inget :D

Kommentarer
Postat av: Susan

Skönt med en lugn midsommar.

Postat av: Linda

Blev du ledig idag? =)
Måste varit jätte skönt isf, bara få vara hemma en sån trist dag. =/

2007-06-23 @ 19:56:54
URL: http://www.asiatica81.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback