Herr Klåfinger = Caesar

Det har varit mycket om karln nu några dagar ;). Tänkte jag skulle berätta lite om min ostyrliga son.

Han är helt omöjlig alltså. Han river runt och härjar här hemma. Kastar, välter, drar ut, river ner... Allt. ;). Är det tyst då är han förmodligen snäll och sitter och läser, eller länsar blöjkorgen (vi har alltså inget skötbord utan en korg med blöjor, handdukar, tvättservetter, salva mm).. För nu hör man honom. Har han varit inne på toan kan man räkna med att han slitit upp duschbrunnen (vilket han vet att han inte får göra), tagit ut skålen på pottan och vält hela pottstolen upp och ner, vält blöjhinken och hällt ut alla badleksaker ur krogen. Suck, ser ut som helvetet varit framme alltså. Det är likadant med vardagsrumsbordet. Ligger det nåt där så åker det ner på golvet. Kan inte ha ljus eller nåt.. Tro mig jag försökte, men han helt enkelt M Å S T E ha tag i sakerna ;). Såå klåfingrig. Det har gått bra förut så det går väl över men ser ju ut som Bagdad här hemma nu!

Han kan även se rätt rolig ut här hemma ibland! Han har en förkärlek till att krypa runt med saker i munnen. Napp (som han annars aldrig använder), tandborste, bitring, filt, hårborste (min s t o r a), pusselbitar, leksaker av alla slag, ploppen till badbaljan, skedar. Det är bara några av sakerna min lilla son har i munnen när han kryper runt. Ska försöka samla ett litet bildarkiv med alla saker. ;)

Kommentarer
Postat av: Susan

Haha...låter som här hemma. Vi har skötbord med alla blöjor, salvor, krämmer mm undertill och allt detta ska i badkaret. Inte så där vidare kul och framför allt inte om det skulle vara vatten i badkaret.Potten hittar man alltid i sovrummet eller vardagsrummet och herren här hemma har också alltid något i munnen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback