Asocial bebis

Övriga midsommarhelgen jobbade jag mig igenom. Jobbade lördag kväll och söndag dag. Caesar har varit lite gnällig i helgen som varit. Speciellt när jag inte varit hemma. Men det är nog bara slump, för pappan är lika duktig som mig.. Verkar som om han är inne i en period. Sover helst inte på eftermiddagen och gnäller sen istället. Man kan liksom inte lägga honom kl 17 för då bli ju allt knäppt. Han är van att lägga sig 19.30 - 20.Han har ätit ganska bra (förutom igår kväll). Men tycker att han ser lite spinkig ut. Han har iofs aldrig varit en lite tjockis förutom de 5 - 6 första månaderna. Han har däremot blivit riktigt lång. Ja, jag vet. Allt ordnar sig. Men man kan inte motstå att bli lite brydd.

En annan sak som jag funderar lite över att han inte är så social som andra bebisar. Nog för att jag vet att han har ett redigt teknikintresse (från sin far!!! ;) ).. Men han har ju kunnat andra saker väldigt tidigt. Lärde sig att dricka ur flaska tidigt (7 månader), fångar och kastar bollar, bläddrar i böcker, lägger upp saker på bordet, trycker medvetet på knappar och trycker igen när låten tagit slut... Så satt han och gjorde igår. Han satt framför sin gåbil och knapparna var åt andra hållet (på den där styrspaken), men han visste var de satt och tryckte där så fort det slutat spela och propellern stod still. Jag kanske har fått ett geni till son, de är ju kända för att vara asociala. Nädå, det kommer nog snart :).


Kommentarer
Postat av: Susan

Haha...Eliott är också ett teknik freak, också efter sin far=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback