Bio och barnvakt

Vi var på barnfri bio ikväll.
Dispyt: Jag lämnar kvar mobilen i bilen (det är ju onödigt att ha två med sig på en bio). Räknar med att karln ska ha sin påslagen men ljudlös ifall barnvakten ringer. Men nej, åter ett nej efter lite tjat. "Man kan ju i alla fall inte prata på en bio". Nä, men man kan gå ut och ringa upp!!!

Fine, vi såg filmen. Harry Potter och fenixorden btw. När jag kommer till bilen ser jag två missade samtal från dolt nummer. Svärmor har dolt nummer. :/

Lyssnar på mitt mobilsvar och hör en gråtande - vaken - bebis i bakrunden. Ringer upp direkt. Var väl ca en timme sedan jag fick meddelandet. Svärmor meddelar att det är lugnt nu och att han sover.

Han hade vaknat och letat efter mamma och pappa. Men till slut gick det som tur var över. Jag får ont i hjärtat och vill bara ta upp honom och gosa! Men han får sova vidare!

Min lilla fisrumpa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback