Handarbete a la mamma...

Har jag berättat att min kära mamma är såå duktig på handdarbete!! Här är några få av dom mössor hon har stickat. Kan ju även tillägga att storleken på dessa inte passar mitt huvud, utan snarare min lilla bebis's.
41443-56


Hon stickar även sjalar och halsdukar till mig, så jag har ett gäng nu ;). Caesar har även fått en halsduk (den ljusblåa) av extremt mujkt och gosigt garn..
halsdukar
Foto: vnikka

Hon målar även porslin och krukor. T.ex. detta (dessa) fat till att lägga tepåsar på.. Både R och jag har skorpionen som stjärntecken, därav mönstret :)
tepåsefat
Foto: vnikka

Jag tycker att mamma borde öppna en webshop, för detta är bara en liiiten del av allt hon gjort :D.

Kommentarer
Postat av: Linda

Din mamma är JÄTTE duktig! =))

Postat av: Emma

Tack för gratulationen! Jag tar åt mig, även fast jag "bara" är faster till den lilla pinglan. Världens stoltaste faster dock. Kan man få en bättre Alla hjärtans present så säg? :)

Och vilka härliga handarbeten! Själv är jag tyvärr oduglig när det gäller sådant...

2007-02-14 @ 21:15:52
URL: http://www.emmastankar.blogg.se
Postat av: Mamzi

Oj.. Här fick jag ett dagboksinlägg alldeles för mej själv.. Jag tackar och bugar för allt beröm jag får här. Det är jättekul och avkopplande att pyssla med stickning och även målningen.. och så är det så mysigt att sticka små bebbisaker.

2007-02-14 @ 23:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback