Glöm allt jag sa igår..

[13 februari 2007]

Jaa, glöm allt jag sa om dygnsrytm igår!
Jaa du, vad kan klockan ha varit när våran kära bebis vaknade första gången. Kanske runt 4-5... Vaknade och började gnälla lite, jag gick upp, la på täcket. Han gnällde lite mer. Med det brukar han göra! Så jag lade mig. Men han gnällde och gnällde. Detta gnäll gick över i skrik. Vi provar att ge honom lite vatten, funkar några minuter, sen skriker han igen. Han får ligga ett tag, det brukar gå över... Men n e j. Lägger på täcket och ger honom lite mer vatten och sätter igång hans speldosa. När det spelar är han tyst.... Några min, sen börjar han skrika. Nåt måste vara fel!!!
Vi tar upp lilla bebisen och gungar lite och lägger tillbaka, funkar lite.. Han får ligga i sängen med oss, skriker bara då med. När jag håller i honom gapar han. Han vill tuttas lite. Men vi har ju slutat. Klockan är dock då efter sex så då är det nästan dags att vakna. Å då bli han rätt lugn. Ligger och grejsar lite sen. Men somnar nog aldrig om helt.. Kanske några minuter. Mamman - jag - är i alla fall jävligt trött!! Vi gick upp strax innan åtta. Nåt måste vi ha slumrat till. Eller jag i alla fall.

Åh va jobbigt jag blir först irriterad sen ledsen när jag ser på min bebis nu. Varför kunde han inte vara tyst? Sen tänker man, jaa varför kunde han inte vara tyst???

Jaja, han är glad nu, det är det viktigaste. Lagom kul att vara såhär trött dock å lite ont i halsen.. Måste nog ta och vila lite när han vilar första gången. Det här går inte annars.

Nu ska jag försöka få i min baby lite gröt. Han måste vara trött?!!!!

Mamma älskar dig Caesar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback