Emilia på besök

[10 februari 2007] - Uppdaterat

Äntligen kom min R hem och det firar jag med att sätta mig här och skriva. :P
Har nyss gjort en delikat rätt så jag har alldeles för mycket mat i magen nu. Puuh!
Het tortilla med köttfärs och ruccola, kolla in receptet här. (tack för tipset Linda)
Får kolla in här senare och skriva lite, är alldeles för trött och ska titta på filmen på 4:an. Min stora kärlek...

Fortsättning följer..

Ja vad händer när man är trött och ska kolla på film... Det vet nog alla. Men jag höll mig vaken realtivt länge i alla fall ;)... Ända tills jag lade mig ner vill säga.
Idag så fick vi ju besök av Linda och Emila. Det var trevligt och den här gången kräktes inte E på alla leksaker ;). Vi samtalade lite och för att lura bebisarna till sömn tog vi en promenad i iskylan. Jag tänkte att vi skulle gå lite vid sjön och såg då att det var jättemycket folk UTE PÅ sjön. De åkte skridskor, långfärdsskridskor, minimoppe och allt möjligt. Efter några tveksamheter gick vi i alla fall ut vi med. Kändes rätt fränt att vara ute och ta en promenad på sjön ;). Det var jättefint väder men det var rätt kyligt alltså. Vi avslutade promenaden med att gå till affären och handla lite fika och mat till ikväll (till mig och R då). Kan ju nämna att min sovvägrande bebis bara sov ca 30 min, medan E sov mer eller mindre hela promenaden. (sen när vi kom hem, märkte jag dock att han hade bajjat lite. :S).

Vi smällde i oss lite mumsiga baguetter med skinka, rödlök, keso och gurka och sköljde ner det hela med te. Det var smarro. Vi var nog rätt hugriga hade typ inte käkat på hela dagen, bebisarna går ju alltid i första hand hehe. Nä det var en trevlig dag. Hoppas att jag inte babblade för mycket, för tillsist var jag helt torr i halsen haha. Det är inte ofta man får ventilera lungorna på dagarna så man passar på när man hittar något trevligt sällskap ;).

Efter att L och E åkt vidare fick min lilla baby lite gröt och sen var det dags att sova. Han var trött och sov  nog redan 19.30. Han sov dock lite oroligt och vaknade och gnydde lite. Tror att han är lite hård i magen igen. Lille skrutt.. 

Kastar in lite bilder från idag :)



41443-25
Caesar

41443-26
Caesar och Emilia mixtrar lite tillsammans

TACK FÖR IDAG LINDA & EMILIA!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack själv, måste jag säga :-)

Skönt att kunna umgås med ngn och kunna prata (du är duktig på att dra igång samtal och det gör att jag känner mig trygg med ditt sällskap - vågar prata själv) om allt möjlig skit. =)
Dessutom har vi världens sötaste bebisar som leker ihop.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback