Att sluta natt-amma

[8 februari 2007]

Natten var faktktiskt helt okej! Var rätt avslagen i går kväll, och gick och la mig alldeles för sent - som vanligt!! Fick sova till strax efter sju!! Trött!
Jag har ju påbörjat att sluta natt-amma min lilla bebis. Det var nu 4:e natten... Trodde jag. Men blev visst 5:e natten när man räknade efter lite :P

1:a natten: Vaknar 1 gång. Gnäller, skriker. Tar upp honom, det är okej. Lägger honom igen, han skriker. Ger honom vatten, okej. Tar flaskan han skriker. Låter honom ligga i sängen en stund, han skriker! Sucka! Slutade med att han somnade småklagandes i min famn. Min älskade!!! La sen ner honom i sin säng. Han sov hela den restrerande natten och vaknade halv 9. Sent för honom..

2:a natten: Vaknar 2 gånger (minst). Gnäller, jag ger honom lite vatten och låter honom ligga. Han gnäller, men somnar tillslut. Andra gången la jag bara på täcke, och han gnällde en hel del innan han somnade. Somnade dock!!

3:e natten: Vaknar 2 gånger. Är uppe och lägger på täcket och han somnar nästan direkt om. Går det såhär snabbt??

4:e natten: Vaknar 1 gång och är ledsen. Lägger på täcket men han grejar runt lite. Är där och grejar igen, vilket leder till att han blir lite mer orolig, har lite svårare att somna. :/

5:e natten: Vaknar 1 gång. Har lite svårt att somna om så han får vatten och somnar sen om direkt utan ett pip.

Det tog sig ganska snabbt! Det trodde man inte!!! Nu sitter min lilla älskling här och leker. R är hemma och sjuk idag igen. Känner också lite i halsen. Hoppas att det inte blir värre än så nu!!! Nu ska vi smörja kråset!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback