Barnsjukhuset

Hade tid på Astrid Lindgrens igår för att kolla hans eventuella bråck. Det blev en längre historia än jag hade tänkt och efter 3 ½ timme på sjukhuset var vi rätt trötta.

De var inte riktigt säkra på vad det var, så vi fick ett akut ultraljud direkt, när vi ändå var där. Efter ganska många och långa väntetider här och där konstaterades det i alla fall, att han hade en ovanlig typ av bråck, som inte var något bråck egentligen. Testiklarna på bebisar åker visst ner genom en gång från "magen" och ner i pungen. Ibland sluts inte den här gången direkt och tarmar mm kan ramla ner i hålet. Men Caesar hade visst bara vätska samlat där, så de trodde att det skulle gå tillbaka av sig självt. Så ingen operation skulle visst behövas. Skönt det i alla fall!!

Det är en djungel att hitta på barnsjukhuset, men som tur var hade jag varit där innan så jag visste var vi skulle. Var där några gånger med en tjej jag var barnflicka åt när jag pluggade.

Men det är inte så inspirerande att vara på sjukhuset. Man ser många sjuka och skadade barn. En del glada och livssprudlande andra sorgsna och utnötta. :(


image380
Foto Vnikka. Caesar i väntrummet på urologimottagningen

image382
Foto Vnikka. Full fart i väntrummet på Barnröntgen

Kommentarer
Postat av: Susan

Skönt att lillkillen slipper operation.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback