Tandsprickning och feber

Ja det har inte varit en lugn dag inte!

Var iväg och jobbade lite på dagen och när jag kom hem, hade C förvandlats till en ynklig lite bebis :(.. Han har ju en tand som håller på att spricka igenom i nederkäken. Han gnällde och ylade.. Man märkte att det nte var det här vanlig gnället. Han fick lite mellis, men åt inte riktigt lika bra som han brukar. Men tillräckligt i alla fall. Jag tog tempen på honom men den var normal (hans normala temp ligger mellan 37,4 - 37,6). Gav honom en supp ändå, han verkade ha såå ont, har aldrig hört honom sån. Det hjälpte faktiskt och han lugnade ned sig!

Vi hade planer på att sticka iväg och shoppa lite, så jag tog på honom och satte honom på golvet. Plötsligt så ser jag värsta katapultspyan och han spyr huuur mkt som helst och blir sen ledsen. Har aldrig sett honom spy så mkt förut.. Stackars liten. Men efter en kort stund så ville han krypa iväg och leka.?!
Han verkade i alla fall okej, så vi åkte iväg och handlade.. Trots att han spytt upp all mat som svalts de senaste 5 timmarna ;).

Han hade också vaknat rätt tidigt idag och vaknade från sin eftermiddagslur innan kl 14. Vilket är väldigt tidigt. Så han var ju rätt trött på eftermiddagen med. Tröttare än vi anat, för efter en stund så gnydde han rätt bra och det som hjälpte var att jag var runt honom. Ung. på samma sätt som när han var liten och var inne i sin extrema 12 veckors fas. Slutade med att han somnade i min famn när vi stod i kö vid kassorna. Det har inte hänt på väääldigt länge.
Han vaknade när vi kom hem och var ganska fräsch. Försökte ge honom lite mat, hans favoriträtt, men det gick inget vidare faktistk. Åt lite, sen började han gny igen. Ont, ont, ont. Satt mest hon mig med huvudet mot bröstet och gnydde. R gick sedan in med honom till sängen där han i stort sett somnade på en gång. Gjorde ett halvhjärtat försök med att ge honom välling. Men som sagt, gick inge vidare!

Han har vaknat några gånger nu och andra gången han vaknade var han väldigt varm, så vi tog upp honom och tog tempen. Hade 39 grader så jag gav honom en supp utan att blinka. Visst är det bra med feber, men små barn behöver visst inte ha så hög feber för att den ska vara verksam. Min lilla gosse.
Massor med vatten och nu ligger han i våran säng med sin pappsi. Han har inte sovit i våran säng på natten sen vi bestämde oss för att han skulle sova i spjälsängen.. Det är några månader sen. Känns tryggast att ha honom där nu när han har så ont och så hög feber :S..

Många föräldrar är säkert vana med detta, men C har ju aldrig varit direkt sjuk. Hade lite krångel med magen en stund men han var pigg och fräsch hela tiden. Har inte ens haft en förkylning. Om man inte räknar en natt som han var täppt!! ;). Inga snorspår på den här bebisen inte!! Sprang då iväg och köpte näsdroppar och näs-Frida, som nu står helt oanvändt i skåpet.

Kommentarer
Postat av: Susan

Naw...men stackars liten=(Hoppas på atthan blir frisk snart och att tanden spricker upp.
Kramar

Postat av: Linda

Stackars Caesar! Vad ont det måste göra när de kan bli så dåliga!!
Lika synd om päronen måste jag säga, för det är så jobbigt att ha barn som har onte/är sjuka.

Hoppas gubben mår bättre idag och att febern sjunkit.
Lillen... =(

KRAMIS

2007-04-16 @ 11:33:23
URL: http://www.asiatica81.net/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback